Ny överenskommelse om samverkan!

Örkelljunga kommun och Lokalpolisområde Ängelholm tecknar ny samverkansöverenskommelse!

På kommunfullmäktige i måndag undertecknades kommunens och polisens nya samverkansavtal med tillhörande medborgarlöften av kommunstyrelsens ordförande Niclas Bengtsson och lokalpolisområdeschef Christian Nordin. Samverkansavtalet gäller för perioden 2023-2024 och har fokus på missbruksproblematik, våld i nära relation, ungas utsatthet för brott samt skadegörelse- och tillgreppsbrott.

På sammanträdet informerade polisen om deras arbete i kommunen. Örkelljunga beskrevs bland annat som en av de 10 tryggaste kommunerna i Sverige. Tillsammans med Lokalpolisområde Ängelholm ser vi fram emot att göra Örkelljunga ännu tryggare!

Under 2023 kommer polisen och kommunen gemensamt arbeta efter två medborgarlöften. Det första är gällande för perioden maj – augusti och har fokus på alkohol och narkotika. Medborgarlöftet för skadegörelse och tillgreppsbrott är gällande för perioden september – december.

Läs mer om kommunens brottsförebyggande och trygghetsskapande