Entrédörr till kommunhuset:

Växeln stänger kl 12.00 dag före röd dag samt dag före julafton, nyårsafton och midsommarafton.

Premiärtur med häst och vagn i promenadtakt

Torsdagen den 30 maj klockan 10.30 sker premiärtur med en särskilt anpassad hästvagn.

Ensamhet och behov av gemenskap lyfts ofta som två faktorer som påverkar människornas hälsa i alla åldrar. Med hjälp av riktade statsbidrag för att motverka ofrivillig ensamhet och hälsosamtal har socialförvaltningen skräddarsytt nya inkluderande aktiviteter utifrån de krafter och unika förutsättningar som finns i verksamheterna. Att tillgängliggöra aktiviteter för invånare som använder sig av rullstol har varit viktigt. Idéen med aktiviteter med särskild anpassad och tillverkad hästvagn kom upp förra året som ett förslag i kommunens paraplyprojekt ”Satsa friskt i byarna”.

Torsdagen den 30 maj klockan 10.30 sker premiärturen med den efterlängtade hästvagnen. Dagverksamhet för äldre inviger premiärturen och vi vill passa på att tacka all engagerad personal som med kreativitet, uthållighet och initiativrikedom påvisar kommunens värdegrund, från idé till konkret handling, berättar socialchef Gabriela Arvidsson.

Vill du vara med och titta på premiären, kontakta då Hälsa med hästkraft via kontaktuppgifterna nedan.

Promenad i den vackra naturen med häst och vagn kommer att kunna bokas upp. Välkomna att boka en tid för besök eller för en tur i vagnen via kontaktuppgifterna nedan.

Kontakt till Hälsa med hästkraft:
E-post: Halsa.hastkraft@orkelljunga.se

Häst och vagn