Entrédörr till kommunhuset:

Växeln stänger kl 12.00 dag före röd dag samt dag före julafton, nyårsafton och midsommarafton.

Öppet hus på Tallgårdens seniorcenter

Välkomna till öppet hus på Tallgårdens seniorcenter på tisdag den 28 maj klockan 14.00.

Med anledning av framtidens befolkningsstrukturer är det många i samhället som funderar över hur man ska genomföra omställningsarbetet som behövs inom kompetens- och personalförsörjning. Det handlar om den svårhanterliga ekvationen, där faktisk arbetskraft i förhållande till generationernas utökande behov av välfärd inte går ihop, om strukturella förändringar och nya arbetssätt inte genomförs. I denna omställning finns ett stort behov av ett medvetandegörande om hälsosamt åldrande och att tillvarata välfärdsteknik. Allas delaktighet har en viktig roll i denna samhällsförändring. Välfärdsteknik och fokus på hälsosamt åldrande utgör konkreta lösningar och många uppmärksammar vårt arbete, berättar socialchef Gabriela Arvidsson.

Vill du se den uppmärksammade äldredräkten, hälsa på övningsdocka Henny, besöka VIP-lägenhet (välfärdsteknik i praktik i hemlik miljö) och de 16 fina enrumslägenheterna riktade till kommuninvånare som är 75 år och äldre med behov av hemtjänstinsatser, närhet till gemensamma måltider och gemenskap?

Allt finns på Tallgårdens nyinrättade seniorcenter som öppnar upp efter 1 juni 2024. Detta center utgör ett nav i socialförvaltningens verksamhetsutveckling.

Föranmäl dig till öppet hus senast den 24 maj, via e-post till socialforvaltningen@orkelljunga.se eller ring 0435-553 51.

Besöksadressen är Göingegatan 5.

Varmt välkomna!

Övningsdocka