Alla hjärtans dag firas med kärleksmums hemma hos äldre som får besök av personal den 14 februari

På alla hjärtans dag har vår personal med sig kärleksmums vid hembesök. Det görs efter ett initiativ från medarbetare och anhöriga, som vi tagit fasta på.

I Socialstyrelsens enkätundersökning för 2023 ställdes frågor om bemötande och inflytande. På frågan om personalen brukar ta hänsyn till åsikter och önskemål om hur hjälpen ska utföras, svarade 85 procent ja (alltid/oftast). På frågan om personalen brukar bemöta på ett bra sätt, svarade 95 procent ja (alltid/oftast).

Ett sätt för verksamheterna att visa på följsamhet till kommunens värdegrund (kunskap, omtanke och handling) är att ta vara på olika initiativ och förverkliga det i den mån det är möjligt. Vår ambition är att verksamheterna ska genomsyras av denna värdegrund i varje stund. Aktivitet med fika och sång genomförs på eftermiddagen den 14 februari på Södergården. Detta är för de äldre som bor på kommunens äldreboenden och deras anhöriga, berättar socialchef Gabriela Arvidsson.