Öppet hus om välfärdsteknik för nära vård i kommunen

Örkelljunga kommun håller öppet hus om välfärdsteknik den 24 januari 2024.

Nära vård innebär en förändring av vårdens innehåll, ett perspektivskifte i hela landet från fokus på sjukdom till hälsofrämjande, förebyggande och rehabiliterande insatser.

- Att Örkelljunga klättrade 205 platser och placerades på plats 14 i riket gällande stöd och utveckling i hemtjänstindexet, är givetvis inte en slump. Bakom placeringen ligger ett målmedvetet teamarbete. Vi har fått många frågor om de satsningar och utvecklingen som pågår i våra verksamheter. Vi vill därför visa de nya välfärdtekniska produkterna för kommuninvånare och anhöriga, med möjlighet att testa dem, säger socialchef Gabriela Arvidsson

Den som är intresserad och vill veta mer är välkommen till öppet hus den 24 januari 2024 klockan 14.30-16.30, på Tallgården, vid entrén. Det bjuds på fika. Ingen föranmälan behövs.

Varmt välkomna!