Välkommen till aktiviteter för gemenskap i juletid

Under december genomför socialförvaltningen tre aktiviteter för gemenskap i juletid.

• Fikastund med gemenskap på Örkelljunga bibliotek, på tisdag den 5 december kl. 15.00-17.00. Träffa Radiovännerna och få tips om HLR och hjärtstartare. Vi fikar och delar ut gratis broddar och reflexer.
  • Lucia på onsdag den 13 december kl.15.00-16.30. Vi bjuder på lussefika och får besök av Kungsskolans luciatåg. Plats: Örkelljunga bibliotek.
  • Julpyssel och information på måndag den 18 december kl. 15.00-17.00. Vi pysslar och fikar tillsammans. Det berättas om friskfaktorer i samband med sociala aktiviteter och gemenskap. Träffpunkt 65+ berättar om sin verksamhet. Plats: Örkelljunga bibliotek.

Träffarna arrangeras av socialförvaltningen och biblioteket i Örkelljunga inom ramen för projektet Satsa friskt i byarna.

Kommunen har under året bedrivit olika projekt för att skapa nya sociala arenor för våra seniorer. Aktiviteterna under december är en bra uppstart för att komma in i julstämning och utgör en del av projektet Satsa friskt i byarna, som finansierats med statsbidrag. Till hjälp har vi många engagerade och omtänksamma medarbetare som vill göra skillnad, säger socialchef Gabriela Arvidsson.