Följ kvällens Kommunfullmäktigemöte

Välkommen att följa kvällens Kommunfullmäktigesammanträde som direktsänds via närradion, från Örkelljungasalen i kommunhuset. Mötet börjar kl 18.00, sändningen startar strax innan.

Måndag den 27 november är det dags för kommunfullmäktiges sammanträde.

Kvällens möte kommer behandla Budgeten för 2024 och flerårsplan 2025-2026. Därför startar mötet denna kväll en timme tidigare än normalt. Utöver budget ska bland annat planprogrammet för "Hjälmsjöro" behandlas.

På föredragningslistan står också ärenden om taxor och avgifter för kultur- och samhällsutvecklingsnämnden, vatten- och avloppstaxa 2024 och förslag från NÅRAB om renhållningstaxa och renhållningsföreskrift för 2024.

Utöver det kommer även en motion från Socialdemokraterna tas upp om att undersöka hur man kan öka trafiksäkerheten vid Bokelundaskolan.

Mötet kommer även behandla flera andra punkter. Fullständig ärendelista hittar du i kallelsen.

Mötet sänds direkt i Örkelljunga Närradios sändning på 94,1 MHz. Det går bra att lyssna även utan radio via Örkelljunga Närradios webbplats Länk till annan webbplats..

Mötet börjar kl 18.00 och sändningen startar ca 5 minuter innan.

Kallelse till mötet och ärendelista hittar du på vår digitala anslagstavla