Vi gör det tillsammans!

Örkelljungadagarna och Kul i Dalen stöttas med ekonomiska bidrag från Örkelljunga kommun, även i kristider.

Nu står det klart att Örkelljungadagarna och Kul i Dalen kan fortsätta sprida glädje och gemenskap i kommunen! Politiken och tjänstepersonerna krokar arm med arrangörerna och föreningslivet och lyckas tillsammans säkerställa att de kommunala bidragen till evenemangen ska löpa i två år till!

-Vi vill ju alla Örkelljungas bästa! Genom att träffas, prata, lyssna in varandra och tillsammans gå igenom grundförutsättningarna för evenemangen har vi skapat nya möjligheter och hittat en gemensam väg framåt. Jag är oerhört glad att vi nått ända hit, säger Niclas Bengtsson, kommunstyrelsens ordförande.

I dessa tider när många kommuner drar in sina bidrag satsar Örkelljunga kommun för att stärka gemenskapen. Kommunstyrelsens arbetsutskott har i dagarna tagit beslut om 300 000 kronor i bidrag till Örkelljungadagarna samt 230 000 kronor i bidrag till Kul i Dalen, under både 2024 och 2025.

-Vi är väldigt glada och stolta att få driva Örkelljungadagarna vidare, särskilt eftersom vi en gång var med och startade projektet, säger Stefan Bevenmark och Steffan Petersen på Stefan & Steffan Event HB. Det är så roligt att så många sluter upp och faktiskt både hjälper till och framförallt besöker Örkelljungas egna festival för folket. Nu är vi i full gång med att planera Örkelljungadagarna 2024!

-Det känns bra att Örkelljunga kommun fortsätter stötta Kul i Dalen ekonomiskt, trots att det är svåra tider just nu, säger Inger Strömberg från Örkelljunga Innebandyförening (ÖIF). Det gör att vi även framöver har möjlighet att ha fri entré och att Kul i Dalen därmed är öppet för ALLA! Om det sedan blir något överskott från evenemanget så går det helt oavkortat till vår ungdomsverksamhet. ÖIF är rörande överens om att vårt motto är att underhålla Örkelljunga och alla andra som reser hit till våra sommarkvällar!

Örkelljungadagarna arrangeras av Stefan & Steffan Event HB och Kul i Dalen av Örkelljunga Innebandyförening (ÖIF). Mer information om evenemangen kommer från arrangörerna, när sommaren 2024 närmar sig.

Tillsammans är vi starkare!