2023 års Ljunggala inom socialförvaltningen

Många insatser utförs dagligen inom kommunens verksamheter. Socialtjänsten och kommunala hälso- och sjukvården bedrivs dygnet runt alla dagar om året av medarbetare med stort engagemang. Ett sätt att hylla och uppmärksamma medarbetare och verksamheter är att genomföra Ljungagalan.

87 nomineringar har kommit in till fem olika priskategorier.

Vinnarna i varje priskategori:

• Bästa nomineringen för årets sämsta förändring har skrivits fram av Paula på Södergården, och vinner därför priset med 2 000 kronor till hälsofrämjande aktivitet.
  • Bästa nomineringen för årets bästa förändring har skrivits fram av Elin på Södergården, och vinner därför priset med 2 000 kronor till hälsofrämjande aktivitet.
  • Priset till årets kollega går till Jennie som arbetar med systemförvaltning. Priset består av 2 000 kronor till hälsofrämjande aktivitet.
  • Priset till årets inspiratör går till Isabelle på myndighetsenheten. Priset består av 2 000 kronor till hälsofrämjande aktivitet.
  • Priset till årets arbetsplats går till Solgården i Skånes Fagerhult. Priset består av 5 000 kronor till hälsofrämjande gemensamma aktiviteter.

Ljunggalan är en del av socialnämndens verksamhetsplan för 2023 och har kunnat genomföras tack vare engagerade verksamheter. Denna aktivitet föreslås hållas även 2024.

Ljunggalan 2023