Seniorkoordinator i socialförvaltningen

Jenny Morrell är ny seniorkoordinator i socialförvaltningen. Hon kommer tillhöra socialförvaltningens förebyggandeenhet.

Tjänsten är riktad till kommuninvånare som är 65 år och äldre. Arbetet kommer att fokusera på förebyggande, uppsökande och hälsofrämjande perspektiv. Seniorkoordinatorn kommer att arbeta med att anordna hälsofrämjande aktiviteter, samt att erbjuda föreläsningar utifrån sjukdom och hälsa för både brukare och deras anhöriga med mera. Seniorkoordinatorn erbjuder även råd och stöd, enskilt och i grupp, till både brukare och deras anhöriga samt hälsosamtal.

Väntjänst startas upp för att förmedla frivilliga insatser till seniorer 65+ som är i behov av social gemenskap, ledsagning till läkarbesök, högläsning och annat. Du som vill vara volontär eller är i behov av stöd kan höra av dig till Jenny Morrell på 0435-550 56 eller maila till jennifer.morrell@orkelljunga.se. Vi kommer även uppdatera evenemangskalendern allt eftersom.