Nu klipper vi längs gator och cykelbanor

Som fastighetsägare ansvarar du för växtlighet på din tomt ska se till att den inte blir en trafikfara.

Gata-/parkenheten har påbörjat en stor insatts och klipper nu uthängande växtlighet längs med kommunens gator, cykelvägar och gångbanor. Det görs för att öka tryggheten och säkerheten. Vi vill därför uppmuntra alla kommuninvånare att se till att era buskar eller träd inte sträcker sig ut över gata eller gångbana. Det är du som fastighetsägare, som har ansvar för att växtligheten på din tomt inte skymmer sikt, hindrar framkomlighet eller skymmer gatubelysning eller skyltar. God sikt och bra framkomlighet ökar säkerheten för alla!

Du hittar mer information om ``Fastighetsägarens ansvar`` på kommunens hemsida Fastighetsägarens ansvar - Örkelljunga (orkelljunga.se) Länk till annan webbplats.

Tack på förhand

Oklippt häck