Lycksta äng kan få trygghetsboende genom nytt förslag

Kommunledningsförvaltningen ska arbeta fram ett nytt markanvisningsavtal.

Kommunstyrelsen i Örkelljunga beslutade 2023-10-04 att uppdra åt Kommunledningsförvaltningen att ta fram utkast på markanvisningsavtal tillsammans med Hamiltone AB för Lycksta Äng.

Sedan den förre exploatören under våren meddelade att de valde att avbryta markanvisningen har kommunen arbetat för att hitta en ny väg fram. Örkelljunga kommun vill fortfarande att det ska byggas ett trygghetsboende på Lycksta äng och att det ska utföras med hög arkitektonisk kvalitet, med omsorg kring detaljer och med hänsyn till platsens förutsättningar.

Kommunledningssförvaltningen arbetar för att kunna presentera ett förslag till nytt markanvisningsavtal för Kommunstyrelsen i november. När nya beslut har fattats meddelas de här, på Örkelljunga kommuns webbplats.