Entrédörr till kommunhuset:

Växeln stänger kl 12.00 dag före röd dag samt dag före julafton, nyårsafton och midsommarafton.

Biblioteket kommer till Skånes Värsjö och Yxenhult

Snart rullar Örkelljungas biblioteksbil till fler hållplatser i kommunen. Från och med 1 oktober kommer biblioteket även köra till Skånes Värsjö och Yxenhult.

I Yxenhult kommer biblioteksbilen stanna vid busshållplatsen på onsdagar kl.11.15-11.30. I Skånes Värsjö stannar bilen vid lekplatsen på torsdagar kl.16.00-16.15.

I biblioteksbilen kan du bland annat låna böcker, tidskrifter och ljudböcker, återlämna lånade böcker, skaffa lånekort, hämta reservationer och använda wifi.

Sedan tidigare stannar bilen även i Skånes Fagerhult, Sönder Össjö, Tockarp, Åsljunga och Eket. Hela turlistan hittar du på bibliotekets hemsida. Länk till annan webbplats.

Biblioteksbilen