Premiär 22 september för radioprogrammet Radiovänner i samarbete med Örkelljunga närradio

Ofrivillig ensamhet har ökat under coronapandemin. Nu väljer kommunen att i samarbete med personal från våra verksamheter starta upp ett radioprogram som ett försök att nå ut och bryta ensamheten.

Under fredag den 22 september sänds radioprogrammet Radiovänner – er lokala puls, 94,1 för första gången och bakom mixerbordet och mikrofonerna står programledaren Maggan, Marianne och Peter.

Radiovänner är ett program med intervjuer, reportage, porträtt, nyhets- och evenemangstips, musik och mycket mer. Alltid med lokal anknytning. Lyssna gärna varje fredag, alltid mellan klockan 14.30-15.30 på fredagar.

Vill du vara med i programmet kan du nå oss via telefon 0435-55 069 som är öppen under sändningstiden.

Programmets syfte är att nå ut och involvera invånare i sändningen. Lyssnarna ska få möjlighet att ringa in eller besöka studion för att delta i diskussioner. Musiken anpassas för olika generationer, och flera gäster med lokal anknytning kommer att delta i programmet.

- Genom radioprogrammet hoppas vi kunna bli ett sällskap och informationskälla som är lättillgängligt för många invånare, säger Gabriela Arvidsson socialchef.