Kommunfullmäktige antog ny förbundsordning för räddningstjänsten och nominerade nämndemän

Mötet behandlade också partiernas redovisningar av partistöd för 2022.

Vid fullmäktiges sammanträde den 28 augusti fastställdes ny förbundsordning för Räddningstjänsten Skåne Nordväst. Den nya förbundsordningen möjliggör för att ytterligare en kommun blir medlem i förbundet.

Kommunfullmäktige behandlade partiernas redovisningar av partistöd för 2022, samt tog del av Länsstyrelsens granskning av överförmyndarverksamheten.

Nya nämndemän i tingsrätten ska utses för åren 2024-2027. Det är kommunfullmäktige i respektive kommun som väljer. För Örkelljunga kommun har följande personer utsetts:
1. Tommy Rosenqvist (SD)
2. Arne Silfvergren (S)
3. Mattias Nirvén (M)
4. Anders Larsson (KD)
5. Håkan Wallin (SD)
6. Tomas Nilsson (C)

I kallelsen kan du läsa beslutsunderlag och de andra yttranden som omnämnts här. Följ länken längst ned på sidan.