Stor undersökning för planering av framtidens vägar och trafik

Hur reser du inom och utanför kommunen? Region Skåne kommer de närmsta veckorna undersöka hur våra resvanor ser ut i Skåne.

125.000 slumpmässigt utvalda personer i Skåne kommer snart få ett brev med posten. Brevet innehåller en undersökning av hur vi reser i regionen och vilka transportmedel vi använder. De personer som deltar har möjlighet att påverka utvecklingen av det framtida trafiknätet. Det insamlade materialet blir ett underlag i planeringen av framtidens gångvägar, cykelvägar, bilvägar, järnvägar och kollektivtrafik.

Resvaneundersökningen genomförs på uppdrag av Region Skåne, i samarbete med kommunerna i Skåne och Trafikverket. Resultatet av undersökningen kommer användas både i kommunens lokala planering och i stora infrastrukturprojekt. Läs mer på skane.se/resvanor Länk till annan webbplats.