Miljö- och byggnadspris

Örkelljunga kommun delar ut ett pris för en värdefull insats inom gestaltning av byggnader och livsmiljöer, vård av kulturhistoriskt värdefulla miljöer eller innovativa miljölösningar. Utmärkelsen kan fås för upprustning, om- och tillbyggnad samt nybyggnad av hus. Även bostads- och industriområde eller byggnadsdetaljer, färgsättning och skyltar kan komma i fråga. Vidare kan trädgårds- eller landskapsmiljöer och liknande uppmärksammas.

Vill du veta mer om priset kan du kontakta

Maria Månsson Brink, stadsarkitekt
telefon: 0435-55019

e-post: maria.mansson.brink@orkelljunga.se