Folkbiblioteksverksamheten i Skånes Fagerhult flyttar in i biblioteksbilen

Från och med 1 juni flyttar folkbiblioteksverksamheten i Bokelundaskolan över till biblioteksbilen.

Sedan april 2022 har Örkelljunga en biblioteksbil med hållplatser på olika orter i kommunen. Tider och platser har anpassats efter låntagarnas önskemål och antalet besök har ökat under året. Många låntagare i Skånes Fagerhult har upptäckt flexibiliteten med biblioteksbilen vilket nu resulterar i att folkbiblioteksverksamheten i Bokelundaskolan flyttar över till biblioteksbilen.

Bibliotekschef Anna Persson ser stora fördelar med biblioteksbilens verksamhet:

-Med biblioteksbilen kan vi ge låntagarna samma service som i filialen, men vi är inte låsta vid en plats utan har möjlighet att nå ut till fler låntagare och fler delar av kommunen. Vi ser fram emot att få utveckla biblioteksbilens verksamhet tillsammans med våra besökare och tar gärna emot önskemål på nya hållplatser och tider.

Folkbiblioteksfilialen i Bokelundaskolan kommer vara öppen fram till 31 maj sedan fortsätter verksamheten i biblioteksbilen enligt gällande turlista Länk till annan webbplats.. Skolbiblioteket i Bokelundaskolan fortsätter sin verksamhet som vanligt.

Biblioteksbilen vid sjö