Ett vårtecken!

Den årliga vårstädningen närmar sig. Nu med ny prioriteringsordning.

Sopbil Sopa gata

Nu är det äntligen dags att städa bort vintern och välkomna våren!

Om vädret tillåter så börjar Örkelljunga kommun med den årliga vårsopningen på måndag, den 3 april. Nytt för i år är att vårsopningen görs efter en prioriteringsordning så genomfarterna, skol-, förskolegårdar samt äldreboende sopas först och därefter övriga gång- och cykelbanor och mindre gator i villaområden.

De 55 sandlådor som funnits utställda har fyllts på med jämna mellanrum under vintern men kommer nu att plockas in för sommarförvaring.

Så kan du hjälpa till

Örkelljunga kommun ber dig som är fastighetsägare eller villaägare att sopa trottoaren vid ditt hus. Du ansvarar för att sopa ner sand och grus på vägen, så kommer sopmaskinen och sopar upp det.

Tänk också på var du parkerar bilen så att den inte står i vägen för sopmaskinen. Tillsammans blir vi bättre!