Friskvårdsbidrag och månadslön till våra sommarvikarier inom äldreomsorgen och LSS

Rekryteringen inför sommarperioden har påbörjats. Varje år behövs över 100 vikarier till äldreomsorgen och LSS. Sök till ett av Sveriges viktigaste jobb!

Vi är socialförvaltningen där våra medarbetares trygghet och utveckling går hand i hand med organisationens vision. Vi söker dig som är intresserad av att arbeta med meningsfulla och kvalificerade uppgifter där du behövs och där din insats ger andra människor en högre livskvalitet.

Vi erbjuder ett sommarjobb som kan bli början till en professionell karriär inom en bransch där medmänsklighet och kollegialitet är en viktig del av att vara bäst på sitt jobb. Vi kommer att bistå med givande sommaraktiviteter för personal och invånare i syfte att höja trivsel och gemenskap där hälften av ordinarie personal är i verksamheterna.

Arbetsbeskrivning

Arbetet innebär att ge individuell omsorg och service utifrån den enskildes behov. Det kan vara hjälp med av- och påklädning, förflyttningar, personlig omvårdnad, städning, tvätt och inköp. Att aktivera brukarna är en del av uppdraget.

Kvalifikationer

Vi söker medarbetare som har viljan, lämpligheten och engagemanget att arbeta i människovårdande yrke. Har du tidigare arbetslivserfarenhet som matchar så är det meriterande. Du ska ha fyllt 18 år.

Du har förmågan att samarbeta med andra och vara flexibel då du kan komma till olika arbetsplatser med kort varsel. Eftersom arbetet kräver kommunikation och dokumentation förutsätter vi att du har datorvana och behärskar svenska i tal och skrift.

B-körkort är ett krav vid arbete inom hemtjänsten i kommunens yttre områden, men i övrigt är körkort inget krav.

Tillsammans med Kommunal som är en av våra största kollektivavtalsparter har vi enats om att i år erbjuda våra sommarvikarier månadslön, vilket innebär att du får lön innevarande månad i stället för lön i efterskott. Vi vill värna om hälsa och välbefinnande och erbjuder därför också 500 kr av vårt friskvårdsbidrag, till dig som är sommarvikarie på Socialförvaltningen.

Upplev något riktigt meningsfullt i sommar, sök till ett av Sveriges viktigaste jobb!