Kontakta oss

Telefon:

0435-550 00

E-post:

kommunkontor@orkelljunga.se

Besöksadress:

Biblioteksgatan 10, Örkelljunga

Öppettider:




Telefonväxel:
Vardagar 8-12, 13-15
Lunchstängt 12-13

Entrédörr till kommunhuset:
Vardagar 8-12, 13-14
Lunchstängt 12-13


Växeln stänger kl 12.00 dag före röd dag samt dag före julafton, nyårsafton och midsommarafton.

Fakturor och betalning

Avgifter som ingår i maxtaxan samt matkostnader betalas i efterskott, hyror betalas i förskott.

Är ni två i hushållet som har insatser får ni varsin faktura.

Fakturorna kommer ut cirka den 10 varje månad med förfallodag den sista vardagen i månaden.

Du betalar faktura via bankgiro, det går också bra att betala med autogiro eller e-faktura.

Autogiroblankett kan du få från avgiftshandläggare eller kommunens hemsida.

Du anmäler dig till e-faktura direkt i din internetbank.

Felaktig faktura
Har du frågor angående din faktura, kontakta avgiftshandläggare via 0453–55 000.

Hur gör jag för att ändra fakturaadress?
Kontakta avgiftshandläggare. Du kan även lämna in en skriftlig begäran till socialförvaltningen om fakturan ska gå till annan adress.

Kan jag ansöka om anstånd eller dela upp betalningen?
Om du har svårt att betala din faktura kan du ansöka om att få anstånd eller dela upp betalningen. Du behöver kontakta avgiftshandläggare innan sista betalningsdag.

Anstånd kan beviljas av avgiftshandläggare endast om ansökan görs innan datumet för fakturan förfallit. Därefter behöver kontakt tas med Svea inkasso som hanterar ärendet. Du kontaktar Svea inkasso på 08-735 29 29 eller Svea.com där det går att logga in via "Mina sidor".

Starta e-tjänsten

Du behöver bank-id för att använda e-tjänsten.

Om du inte vill använda e-tjänsten, kontakta avgiftshandläggaren för att få en blankett istället.