Kontakta oss

Telefon:

0435-550 00

E-post:

kommunkontor@orkelljunga.se

Besöksadress:

Biblioteksgatan 10, Örkelljunga

Öppettider:

Måndag 8-12, 13-16

 

Tisdag - torsdag 8-12, 13-16

 

Fredag 8-12, 13-15

Växel och reception stänger kl 12.00 dag före röd dag samt dag före julafton, nyårsafton och midsommarafton.

 

Dela

Har du köpt en resa eller ett evenemang som påverkats av coronaviruset?

Konsumentrådgivarna tipsar om dina rättigheter.

Inställda resor?

  • Om din flygresa har ställts in har du rätt till ombokning eller återbetalning i kontanter. Du kan men är inte skyldig att acceptera en voucher istället. Du får godkänna vouchern skriftligen i så fall. Det är flygbolaget som ansvarar för återbetalning, även om du har köpt biljetterna via en resebyrå.
  • Om du själv avbokar en reguljärflygresa har du rätt att få återbetalning bara om dina flygbiljetter är återbetalningsbara.
  • Du har rätt att avboka en paketresa och få tillbaka hela kostnaden om det finns stor risk för människors hälsa på resmålet. Du som avbokar ska kunna visa att det finns en sådan risk.
  • Om en paketresa ställs in har du rätt att snarast få tillbaka alla kostnaderna för resan.

Inställda evenemang?

  • Om du har köpt biljetter till ett evenemang som har ställts in har du rätt att få återbetalning. Om evenemanget har flyttats fram kan du använda dina biljetter för det nya datumet men du är inte skyldig att göra det.
  • Det kan vara okej att behöva stå för halva kostnaden för ett evenemang som har ställts in på grund av extraordinära omständigheter om arrangören har ett villkor om detta.

Kostnadsfri rådgivning

Örkelljunga kommun erbjuder konsumentrådgivning via Helsingborg kontaktcenter. Rådgivningen om dina rättigheter som konsument är kostnadsfri och du får svar på dina frågor via telefon, e-post eller bokade besök. Läs mer om konsumentrådgivning på Helsingborg.selänk till annan webbplats

Kontakta konsumentrådgivningen på Helsingborgs kontaktcenter:

Tel: 042-10 50 00
E-post: kontaktcenter@helsingborg.se