Kontakta oss

Telefon:

0435-550 00

E-post:

kommunkontor@orkelljunga.se

Besöksadress:

Biblioteksgatan 10, Örkelljunga

Öppettider:

Måndag 8-12, 13-16

 

Tisdag - torsdag 8-12, 13-16

 

Fredag 8-12, 13-15

Växel och reception stänger kl 12.00 dag före röd dag samt dag före julafton, nyårsafton och midsommarafton.

 

Dela

Vanliga frågor och svar

Varför är lampan släckt ibland och lyser ibland?
Lamporna håller på att bli gamla.

Hur ofta byter ni gatulampor?
Vi byter lampor vart fjärde år och det gör vi för att livslängden på en lampa är fyra år.

När kommer ni och lagar vår gatubelysning som är trasig?
Örkelljunga Kommun har påbörjat arbetet med att byta ut till nya LED-armaturer till gatubelysningen. Detta utförs succesivt, när en armatur går sönder. Den nya LED belysningen innebär att elförbrukningskostnaderna blir mindre och livslängden ökar på belysningen.
Fel på enstaka lampor kan uppstå. Av kostnadsskäl samlas ett flertal lampbyten, innan de skickas till entreprenör för åtgärd.
Fel på armaturer eller el-anläggningar kan uppstå. Felanmälan gör, kommunen, till vår entreprenör som åtgärdar felen. Om felet är enkelt avhjälpt ska det vara åtgärdat inom 2-3 veckor. Är felet ett kabelbrott kan det ta längre tid att åtgärda.

Hur gör jag en felanmälan?
Du gör enklast en felanmälan via kommunens hemsida under fliken "Felanmälan", på startsidan. Felanmälan på hemsidan är öppen under hela dygnet, alla dagar i veckan.