Kontakta oss

Telefon:

0435-550 00

E-post:

kommunkontor@orkelljunga.se

Besöksadress:

Biblioteksgatan 10, Örkelljunga

Öppettider:




Telefonväxel:
Vardagar 8-12, 13-15
Lunchstängt 12-13

Reception:
Vardagar 8-12, 13-14
Lunchstängt 12-13


Växel och reception stänger kl 12.00 dag före röd dag samt dag före julafton, nyårsafton och midsommarafton.

Frågor och svar gällande e-lönebesked

Nedan ges exempel på vanligt förekommande frågor gällande elektroniskt lönebesked.

Är kund i annan bank och undrar vilka alternativ som finns för presentation av e-lönebesked.

Svar: Vi presenterar lönebesked via Internetbanken för kunder hos Swedbank, Sparbanker och Nordea. Vid e-lön total kan e-lönebeskeden även presenteras via https://cap3025.itella.se/eDokument/ Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Om du är kund i annan bank än ovan erbjuder vi e-lönebesked via denna länken https://cap3025.itella.se/eDokument/ Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Kan inte logga in och får följande felmeddelande : Logga in med BankID säkerhetsprogram. Inloggningen avbröts!

Svar: Vi rekommenderar dig att köra igenom ett test av din e-legitimation. Testet kan hjälpa dig att rätta till vissa fel. Via denna sida finner du länk till testet https://cap3025.itella.se/eDokument/E-legitimation.aspx Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Hjälper inte testet rekommenderar vi dig att ladda ner en ny e-legitimation från din internetbank.

Tänk på att om du har tjänsten upplagd som favorit i din webbläsare ska länken gå till startsidan https://cap3025.itella.se/eDokument/ Länk till annan webbplats. och inte direkt till någon inloggningsbild för det fungerar inte. När du loggar in från startsidan måste du välja rätt inloggningslänk för att rätt anrop ska ske.

Tips: Mellan två inloggningsförsök (oavsett om de sker på två olika ställen) måste webbläsarens alla fönster stängas innan nytt inloggningsförsök sker för att tjänsten ska fungera som avsett.

Jag har en bärbar arbetsdator där jag använder e-legitimation för Handelsbanken. För att gå in och se på mitt lönebesked nu måste jag ladda ner ytterligare ett säkerhetsprogram?

Svar: För att få åtkomst till ditt e-lönebesked krävs att du loggar in på https://cap3025.itella.se/eDokument/ Länk till annan webbplats. med hjälp av din e-legitimation. Du laddar ner din e-legitimation via din Internetbank.

Om du har problem med din e-legitimation rekommenderar vi dig att köra igenom ett test av din e-legitimation. Testet kan hjälpa dig att rätta till vissa fel. En länk till testet finner du på https://cap3025.itella.se/eDokument/ Länk till annan webbplats.

Har e-leg hos SEB/telia, kan jag använda mig av denna?

Svar: Ja, för att få åtkomst till ditt e-lönebesked krävs att du loggar in på länken nedan med hjälp av din e-legitimation.

Vid nästa löneutbetalningstillfälle loggar du in på https://cap3025.itella.se/eDokument/ Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster. för att se ditt e-lönebesked.

Jag har e-legitimation genom min arbetsgivare, men denna fungerar inte på min dator. Hur lägger man in e-legitimation på min privata dator.

Svar: Du beställer din e-legitimation via din Internetbank.

Får felmeddelande vid inloggning och kommer inte åt mitt lönebesked.

Svar: Kvarstår ditt problem rekommenderar vi dig att köra igenom ett test av din e-legitimation. Testet kan hjälpa dig att rätta till vissa fel. Via denna sida finner du länk till testet https://cap3025.itella.se/eDokument/E-legitimation.aspx Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Hjälper inte testet rekommenderar vi dig att ladda ner en ny e-legitimation från din internetbank.

Tänk på att om du har tjänsten upplagd som favorit i din webbläsare ska länken gå till startsidan https://cap3025.itella.se/eDokument/ Länk till annan webbplats. och inte direkt till någon inloggningsbild för det fungerar inte. När du loggar in från startsidan måste du välja rätt inloggningslänk för att rätt anrop ska ske.

Tips: Mellan två inloggningsförsök (oavsett om de sker på två olika ställen) måste webbläsarens alla fönster stängas innan nytt inloggningsförsök sker för att tjänsten ska fungera som avsett.

Önskar lönebesked via papper.

Svar: Örkelljunga kommun har bestämt att alla anställda ska få e-lönebesked och erbjuder därmed inga lönebesked via papper. För att få åtkomst till ditt e-lönebesked krävs att du loggar in på https://cap3025.itella.se/eDokument/ Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster. med hjälp av din e-legitimation/BankID.